Ticaret Sicili İşlem Başvurularının Mersis Sisteminden Yapılması Zorunluluğu Hakkında Duyuru

İZMİR TİCARET ODASI

İZMİR TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN

TİCARET SİCİLİ İŞLEM BAŞVURULARININ MERSİS SİSTEMİNDEN YAPILMASI ZORUNLULUĞU HAKKINDA DUYURU

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan Merkezi Sicil Kayıt Sistemi MERSİS’in Odamızda ve Ticaret Sicili Müdürlüğümüzde 08/10/2012 tarihinden bu yana uygulanmaktadır. Bu süreçte tüm kuruluş işlemleri ile bu sistem üzerinden kurulan işletmelerin tüm değişiklik işlemleri yine Mersis üzerinden gerçekleştirilmiş ve sistem tüm kullanıcılar tarafından tanınmıştır.

Sistemin kullanılırlığının artırılması ve tek merkezli işlem sisteminin sağlanması amacıyla bundan sonra tüm sicil işlemleri Mersis üzerinden gerçekleştirilecektir. Bu sebeple üyelerimizin ve meslek sahiplerinin mağduriyet yaşamamaları amacıyla en kısa sürede elektronik imza edinerek sisteme kayıt olmaları ve firmalarının sicil kayıtlarını kontrol etmeleri daha sonra yapılacak işlemlerin doğruluğu ve süreçlerin hızlı işlemesi açısından son derece önem taşımaktadır.

Bilgi edinilmesi önemle rica olunur.