Eksik gün bildirimi hakkında.

Soru

Öncelikle böyle bir hizmeti verdiğiniz için çok teşekkür ederiz.

Haziran ayında 16 gün raporlu, 14 gün ücretsiz izin kullanan bir personelin Kurum Hizmet Bildirim cetvelinde Eksik günü 01 Raporlu olarak gözükmekte; fakat Ücretsiz izni gözükmemektedir. Bunun doğru uygulaması hakkında bilgilendirirseniz memnun oluruz?


 *(Eksik gün 12  Birden fazla seçilse bile 01 Raporlu olarak sistem göstermektedir.)

Teşekkür ederiz.

Cevap

Merhaba,
Bilindiği üzere işverenler ay içinde 30 günden az çalıştırdıkları sigortalıların eksik gün çalışma nedenlerini APHB’ de göstermek zorundadır. Eksik gün nedeninin birden fazla olması halinde Aylık Prim Hizmet Belgesinde eksik gün nedeni olarak 12 kodunun yazılması gerekmektedir. Sigortalı ay içinde hem raporlu ve hem de ücretsiz izin kullandığı halde Aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak 01- görünüyorsa muhtemelen APHB de eksik gün kodunun yanlış yazılmasından kaynaklanmaktadır.

Kolay gelsin.