Gelir İdaresi Başkanlığı'nın Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine İlişkin Duyurusu

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine İlişkin GİB Duyurusu

Muhtasar Beyanname ile Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin birleştirilmesi ile oluşturulan Muhtasar ve  Prim  Hizmet  Beyannamesi  01.08.2020  tarihi itibariyle (Temmuz/2020 dönemine ait olup, 26 Ağustos 2020 tarihine kadar yapılacak beyanlar ile) Türkiye genelinde uygulamaya açılmıştır.

Kırşehir, Amasya, Çankırı, Bartın, Bursa, Eskişehir ve Konya illerinde pilot olarak devam  eden  uygulamanın  diğer  iller  için yeni  olması  ve  mükellef  alışkanlıklarının değişmesi sebebiyle, kullanıcı hatalarının düzeltilmesinin zaman alabileceği göz önüne alındığında, özellikle çalışan sayıları ve/veya prime ilişkin tahakkuk sayıları fazla olan mükelleflerin  mağduriyet  yaşamamaları  için  beyannamelerini  son  günlere bırak mamaları önem arz etmektedir.

Pilot illerde yapılan uygulama sırasında tespit edilen hataların en aza indirilmesi ve beyannamelerin  sorunsuz  bir  şekilde  verilebilmesi  için, Muhtasar  ve  Prim  Hizmet Beyannamesi  gönderecek mükelleflerimizin  beyannamenin "SGK Bildirimleri" bölümünü doldururken aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.-

- Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin veri girişlerine ilişkin alanların ne şekilde doldurulacağı Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Düzenleme Kılavuzunda detaylı olarak açıklanmıştır. Mükelleflerimizin/işverenlerimizin  işlemlerini  doğru  ve  hızlı  bir şekilde gerçekleştirmeleri için söz konusu kılavuzda belirtilen hususlara dikkat etmeleri önem arz etmektedir. İlgili kılavuza aşağıdaki linkten ulaşılabilir.

           https://ebeyanname.gib.gov.tr/mphb.html

- Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin gönderilmesi sırasında işyeri sicil sıra numarası, eski şube kod, yeni şube kod, il kodu, sigortalı T.C. kimlik numarası, sigortalı adı/soyadı, gün,  kazanç  gibi  zorunlu  alanların  eksiksiz  ve  doğru  olarak  sisteme kaydedilerek gönderilmesi gerekmektedir. Söz konusu bilgilerin hatalı girilmesi halinde beyannamenin  onaylanması  mümkün  bulunmamaktadır.  Bu gibi durumlarda mükelleflerimize/işverenlerimize hatalı girişlere ilişkin mesaj dönülmektedir.

 Sıkça rastlanan;

“Sigortalı bilgilerinde "İşe Giriş Bilgisi Yanlış Girildi !!" hatası”

"Soyadı bilgileri hatalıdır."

 gibi sigortalının tesciline ilişkin hatalar için aşağıdaki adresten düzenleme yapılabilir.

 https://uyg.sgk.gov.tr/SigortaliTescil/amp/loginldap

- Diğer taraftan, sigortalıların tescil bilgilerindeki değişiklikler nedeniyle alınan hataların da düzeltilmesi için mükelleflerimizin/işverenlerimizin  çalıştırdıkları  sigortalılara  ait SGK Kurum Kayıtlarındaki bilgileri yine (https://uyg.sgk.gov.tr/SigortaliTescil/amp/loginldap) linkinden ulaşacakları e-Bildirge ekranından güncellemeleri mümkündür.

- Sigortalıların ilgili  ayda  fiilen  çalıştığı  meslek  adına  ait  geçerli  bir  meslek  kodu bilgisinin RRRR.RR formatına uygun bir şekilde sisteme kaydedilmesi gerekmekte olup, formata uygun olmayan ya da geçerli olmayan bir meslek kodunun kaydedilerek gönderilmesi halinde mükelleflerimiz/işverenlerimiz hata mesajı alacaklardır.

Beyannamenin  vergi kesintileri ile ilgili bölümleri için Gelir İdaresi Başkanlığı adına, Vergi İletişim Merkezi (189) veya mphb@gelirler.gov.tr adresinden gerekli  teknik  ve mevzuatsal  destek  verilmektedir. Beyannamenin “SGK Bildirimleri” bölümü ile ilgili olarak  Sosyal  Güvenlik  Kurumu  adına Aile,  Çalışma  ve  Sosyal  Hizmetler İletişim Merkezi    (170)    veya isverensistemi@sgk.gov.tr adresinden    gerekli    hizmetler verilmektedir.

GİB duyurusu için lütfen tıklayınız.